Понеділок, 23.07.2018, 04:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Бахмацький РМК

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Життя сайту

Методичні рекомендації по створенню шкільних навчальних кабінетів
 
     Методична робота завжди достатньо приділяла уваги питанню організації та функціонуванню навчальних предметних кабінетів у школі. Навчальні кабінети створюються для забезпечення оптимальних умов організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Після затвердження «Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів» ( Наказ МОНУ №601 від 20.07.2004 року) перед адміністрацією шкіл постало питання, як допомогти вчитлям обладнати кабінети.
    Для цього необхідно:
по-перше, ознайомити вчителів школи із самим документом і роз»яснити його основні положення;
по-друге, щоб вчителі чітко знали нормативну базу й перелік необхідної для роботи кабінету документацію;
по-третє, визначити які кабінети неохідні для навчально-виховного процесу школи.
          Кабінетом вважається, класна кімната закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання шкільним обладнанням.
          Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану готовності їх до проведення занять.
          У закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів:
- кабінети з окремих предметів;
- комбіновані кабінети з декількох споріднених предметів (класна кімната з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів).
        У закладах створюються кабінети:
- фізики;
- інформатики;
- біології;
- хімії;
- майстерні трудового навчання; (з лабораторним приміщенням) 
- майстерні обслуговуючої праці; (з лабораторним приміщенням)
- спортивний зал;
- актовий зал
та інші кабінети відповідно до умов і потреб закладу.
      Переважно у початкових школах і загальноосвітніх навчальних закладах з малою наповнюваністю класів можуть створюватися комбіновані кабінети для викладання споріднених предметів. Найбільш доцільним є поєднання предметів, що належить до однієїосвітньої галузі, мають споріднене обладнання, наприклад хімії та біології, фізики й астрономії, біології й природознавства, правознавства та історії, мови й літератури.
               Перелiк нормативної бази та документацiя кабінету
І. Основна навчально-методична документацiя кабiнету становить:
1.1. Держстандарт, програма з предмета, методичнi рекомендації МО щодо вивчення предмета.
1.2. Календарний план.
1.3. Поурочнi плали.
1.4. Критерiї оцiнювання рiвня знань учнiв.
1.5. Вимоги до єдиного орфографiчного режиму.
1.6. Інструкції для лабораторних i практкчних робiт.
1.7. Дидакгичний матерiал.
1.8. Матерiал для ортаиiзації контролю знань: тексти варiантiв контрольних робiт, тести з предмета, матерiали т/о.
1.9. Екзаменацiйнi бiлетн.
1.10. Тексти тренувальних прикладiв i завдань до екзаменiв.
1.11. Матерiали для пiдготовки до зовнiшнього незалежного оцiнювання.
1.12. Систематизацiя таблиць, карт, моделей, фiльмiв, слайдiв, кодопозитивiв, вiдеозаписiв, мультимедiйних посiбникiв, iнших наочностей, додаткової лiтератури.
1.13. Матерiали перспективного педагогiчного досвiду.
1.14. Методичнi розробки вчителiв.
1.15. Матерiали т/о учнiв.
1.16. Зразки рефератiв, доповiдей, iнших наукових та творчих робiт учнiв.
1.17. Додатковi матерiали, зiбранi i систематизованi вчителем.
 
ІI. Документацiя з питань роботи кабiнету мiстить:
2.1. Положення про навчальний кабiнет.
2.2. Положення про огляд кабiнету.
2.3. План роботи кабiнету.
2.4. Звiт про роботу кабiнету.
2.5. Копії заявок на виконання робiт у кабiнетi.
2 6. Копії заяв на придбання матерiалiв.
2.7. Iнвентаризацiйна книга кабiнету.
2.8. Тематична картотека обладнання i навчальних посiбникiв.
2.9. Орiєнтовний перелiк типового обладнання кабiнету.
2.10. Картотека лiтератури, яка є в кабiнетi.
2.11. План та облiк роботи гуртка.
2.12. Матерiали проведення вечорiв, диспутiв КВК, зустрiчей, конкурсiв.
2.13. Матерiали проведення олiмпiад з предмета.
2.14. Правила технiки безпеки в кабiнетi.
2.15. Інструкції з ТБ.
2.16. Журнал iнструктажу.
 
План роботи кабiнету повинен передбачати:
1. Здiйснення заходiв, спрямованих на вдосконалення органiзацiйно-педагогiчних умов функцiонування кабiнету, пiдвищення якостi знань учнів.
2. Здiйснення мiжпредметних зв’язкiв, ефективного використання традицiйних i сучасних засобiв навчання на уроках i позаурочнiй роботi.
3. Проведення позакласних i факультативних занять.
4. Вивчення i запровадження в практику роботи передового педагогiчного досвiду щодо комплексного використання засобiв навчання, якими обладнано кабiнет.
5. Проведення консультацiй для вчителiв та учнiв.
6. Пiдвищення фахової квалiфiкацiї.
7. Органiзацiя самостiйної роботи учнiв.
8. Проведення конкурсiв нанчально-виховного призначення та органiзація виставок учнiвських розробок.
9. Виявлення потреб та поповнення кабiнету навчальною лiтературою, засобами навчання й обладнанням.
10. Виготовлення навчально-наочних посiбникiв.
11. Розробки засобiв навчання.
 
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Міні-чат
200